Monday, December 13, 2010

honda c-70 terhebat...

Di suatu malam yang x bpe indah.... seorang pakcik dengan berkopiah sedang menunggang motor honda c-70 untuk pulang ke rumahnya dari surau... tengah syok pakcik tersebut melayan lamunan... tiba-tiba enjin moto yg x bpe nk kesayangan beliau terpadam... dlm hatinya " ah sudah... meragam lagi ko peah (nama manje motonye)... camane ak nk balik ni " sedang pakcik tersebut berusaha untuk merepair motor beliau walau sbnrnye x taw pape pn, datang seorang mamat rider yang menunggang suzuki hayabusa turbo berhenti sebelah beliau... berikut merupakan dialog mereka berdua :


rider : Assalamualaikum bro... npe ni?

pakcik : waalaikumsalam, bro pale hotak ko... ak ni dah tahap atok ko taw x... ni ha.. x taw la peah pakcik ni... meragam je...

rider : ala pakcik ni... gurau2 pn x ley... aik pakcik, moto yang dah x de rupe ni pn ad name?

pakcik : aih.. gurau kasar nmpak, ko taw x moto ni hadiah besday ak askar jepun bagi dulu.. ko ap taw...

rider : lol... ok2x... skunk ni sy nk tolong pakcik tarik moto pakcik smpai uma pakcik kebetulan sy bwk tali ni, bole ikat blakang moto sy...

pakcik : kene bayar x? ak bwk seringgit je ni, baru ingat nk minum kopi kat depan 2...

rider : eh.. x pe2x... sy ikhlas nk tlg... tp klu pkcik ad ank prmpuan yg single mingle 2.... sy teruna lagi... hehe...

pakcik : ah.. ko x yah ngengado... ni.. cpt ikat.. tarik smpai uma ak kat kampung cap ayam dpn sane...

rider : orait pakcik... ready ha.. kalau sy laju sgt pakcik tekan hon taw....

pakcik : orait bro...

rider : aik... pkcik plak pggl sy bro...

pakcik : da ko tlg ak... knela respek skit...

rider : hehe.. ok2x....


smpai di pertengahan jalan, ketika hampir sampai ke simpang kampung pakcik tersebut....


rider : alamak pakcik... tanah runtuh la.. camane nk lalu ni?

pakcik : ah sudah... mmg x nk bg ak balik ke? sejuk nasi yg bini ak masak kat uma...

rider : x pe2x... sy ttp akn tlg pakcik, klu cm 2... kite ikut jln jauh sikit la, kita masuk highway PLUS pas 2 pusing ikut belakang.. orait x?

pakcik : orait je... gua x da hal...

rider : dalam hati (eh pakcik ni... lebih2 plak)... mcm biase eh pakcik, klu sy laju sgt, pakcik tekan hon... kang tertinggal plak...

pakcik : orait2x...


mereka pn meneruskan perjalanan...

ketika di highway... sedang rider tersebut menarik moto pakcik yang diikat di belakang motornye dengan kelajuan 60 km/h, datang plak seorang rider menunggang yamaha R1 bakar2 line kat rider yang sedang menarik moto pakcik tersebut... dalam hati beliau (sabar2... tggula smpai ak anta pakcik ni... nahas ko) namun rider yamah R1 tersebut terus menerus bakar line kat hayabusa tersebut.. rider hayabusa tersebut mula hilang sabar & membalas bakaran R1 tersebut... tanpa mempedulikan pakcik yang terikat di belakang motornya, rider hayabusa tersebut terus memecut mengejar R1 tersebut... pakcik yang dibelakang pula agak terkejut dgn tindakan rider hayabusa tersebut dan terus menekan hon berkali2x untuk memberitahu rider tersebut yg beliau terlalu laju, namun tidak dipedulikan oleh rider hayabusa terbut... matlamat utamanya untuk mencicirkan rider R1 tersebut... tanpa perlu bekerja keras, dengan mudah Hayabusa tersebut bersama pakcik di belakang memintas yamaha R1 tersebut dengan kelajuan 320km/h... namun nasib tidak menyebelahi mereka... tanpa disedari terdapat polis yang sedang melakukan speed trap di highway tersebut & ketiga2 mereka telah dirakam oleh kamera polis... polis terbabit bergegas menghubungi peronda yang berada di hadapan untuk menahan ketiga2 mereka... berikut merupakan perbualan mereka;


polis 1 : terdapat tiga buah motorsikal yang dipandu secara berbahaya di km340 arah selatan, hantar peronda untuk menahan mereka

polis 2 : sila beri deskripsi kenderaan & kesalahan

polis 1 : sebuah motorsikal model suzuki hayabusa sedang berlumba dengan sebuah motorsikal Yamaha R1 & yang sebuah lg 2.... errr.. ak sndri pn x caye ngan ap yg ak nmpk ni sbnrnye... ak nmpk moto honda c-70 bole potong yamaha R1 siap cucuk angin belakang suzuki hayabusa & siap tekan2 hon nak suruh hayabusa tu ketepi sebab die nak potong... dah la pkai kopiah je...

polis 2 :ha????????????????


akhirnya ketiga2 mereka ditahan... & pakcik yang menjadi mangsa keadaan tersebut turut sama tido di lokap & motorsikal pakcik tersebut telah dihantar ke USA untuk dijadikan kajian....


sekian... cerita yg x seberapa ni.... harap terhibur... peace...




2 comments:

  1. hahahaha....lawak ciot,dah 2 kali aku baca cita ko nihh..

    ReplyDelete
  2. hahaha lawak la..kambeng tol la cter dy nie.

    ReplyDelete